chiggers جزیره آزمایش آمریکا روزنامه

chiggers: جزیره آزمایش آمریکا روزنامه پنتاگون روزنامه کره شمالی کره شمالی ناو هواپیمابر

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز وب‌گردی راه‌های مقابله با حمله گرگ ، حمله گرگ‌های گرسنه به چند دِه

اگر گرگ شما را دید، فرار نکنید، در چشمانش زل بزنید، آرام آرام عقب بروید و هرگز به آن پشت نکنید.

راه‌های مقابله با حمله گرگ ، حمله گرگ‌های گرسنه به چند دِه

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، «گرگ به آرامی وارد باغچه منزل مان شد و در یک لحظه دختر سه ساله ام را از دست خواهرش کشید. همه دنبالش دویدیم و شروع به تیراندازی کردیم. گرگ دخترم را به دندان گرفته بود و با سرعت دور می شد.» این بخشی از حرف های مردی اهل روستای زرند زنجان است که گرگ، دخترش را دو کیلومتر با خود برد ولی در نهایت از وحشت اهالی دِه و تیراندازی هایشان رهایش کرد.

عبارات مهم : زنجان

فاطمه که از ناحیه سر، صورت و شکم مجروح شده است بود با تلاش پزشکان بیمارستان آیت الله موسوی زنجان از فوت نجات یافت تا نامش در کنار شش کودک خردسالی قرار نگیرد که دو سال پیش به علت حمله گرگ در روستای بزینه رود زنجان کشته شده است بودند.

یکی از این کودکان چهارساله بود. او در حالی طعمه گرگ شد که فقط 200 متر با خیابان مهم شهر فاصله داشت. گرگ، او را به باغی در اطراف شهر برده بود و خانواده اش بعد از سه ساعت، جسدش را پیدا کردند. پدر فاطمه، دختر سه ساله ای که به نحوه معجزه آسایی از حمله اخیر گرگ در روستای زرند نجات پیدا کرده بود، راجع به اتفاق به ایرنا گفت: «در منزل نشسته بودم که با فریادهای دختر 12 ساله ام بیرون آمدم. او بشدت ترسیده بود. تا فهمیدم چه بر سر فاطمه آمده سریع دنبال گرگ دویدم. گرگ کودک مرا از شکم و کمر به دهان گرفته ولی هنوز زیاد دور نشده بود. همراه همسرم و اهالی دِه حدود دو کیلومتر دنبالش دویدیم و با شلیک تیر آن را ترساندیم تا دست آخر دخترم را پای کوه رها کرد و دور شد.» پدر فاطمه ادامه داد: «وقتی به دخترم رسیدم، زنده بود ولی خیلی درد داشت. گریه می کرد و می گفت «هاپو مرا گاز گرفت» او را به بیمارستان بردیم و تحت عمل جراحی قرار گرفت. الان حالش بهتر است.» به گفته یکی از پرستاران بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، فاطمه به بخش مواظبت های خاص کودکان انتقال یافته شده است و حالش رو به اصلاح هست. 29 فروردین امسال نیز پسری یک ساله در روستای زواجر از توابع خدابنده زنجان مورد حمله گرگ قرار گرفته بود که دو مرد روستایی او را سه کیلومتر دنبال کردند و نجاتش دادند. او نیز چند روز قبل مرخص شد.

مقابله با گرگ ها، در دستور کار

وقوع این دو اتفاق در کمتر از یک ماه بار دیگر اهالی روستاهای اطراف خدابنده را یاد شش کودک جان باخته در شهر بزینه رود بر اثر حمله گرگ انداخته هست. یکی از اهالی روستاهای اطراف خدابنده می گوید: «در ماه های اخیر تعداد گرگ ها زیاد شده است و امنیت و آرامش اهالی روستاهای اطراف خدابنده بخصوص زواجر، زرند، ارقین و سیامان را به هم زده هست. مرسوم هم شده است که اداره محیط زیست این گرگ ها را در منطقه رها کرده است.» این در حالی است که مدیر اداره حفاظت محیط زیست خدابنده با رد این شایعه می گوید: «این عنوان به هیچ وجه صحت ندارد و بی انصافی در حق حفاظت محیط زیست هست. در چند روز اخیر تصمیم گرفته شد این گرگ های مهاجم به وسیله میرشکارها، شکار شوند.» سعید کرد، علت حمله گرگ ها به کودکان را شکار بی رویه طعمه های گرگ از جمله خرگوش و گراز دانست و افزود: «دستور این است که میرشکارها اول گرگ ها را شکار کنند سپس توله ها معدوم شوند ولی این انصاف نیست چون این شکارچیان هستند که با شکار بی رویه طعمه های گرگ از جمله خرگوش و گراز باعث شدند آنها جهت یافتن طعمه به حریم روستاها وارد شوند.» به گفته وی، این حیوانات درنده بر حسب غریزه و جهت تامین تغذیه توله هایشان به دنبال شکار هستند ولی به علت هجوم های اخیرشان به اهالی خدابنده، بحث شکارشان به وسیله میرشکارها به میان آمده هست.

علت مهم حمله گرگ ها

کارشناسان محیط زیست از تخریب زیستگاه های طبیعی و از بین بردن طعمه های وحشی به وسیله عوامل انسانی، شکار بی رویه گراز و خرگوش (منابع غذایی گرگ ها) به وسیله اهالی، انباشت غیراصولی زباله در حاشیه روستاها و شهرها، زنده گیری توله های گرگ جهت جفتگیری با سگ و سپس رهاسازی هیبرید سگ و گرگ (گرگاس) در محیط زیست به علت تربیت ناپذیر بودن و عدم توانایی شخصی در نگهداری از آنها به عنوان بااهمیت ترین دلایل ورود گرگ ها به حریم زندگی انسان ها و حمله به کودکان یاد می کنند. حسین عبیری گلپایگانی، کارشناس محیط زیست می گوید: اگر گرگ های این منطقه را از بین ببرند، اهالی با انبوهی از گراز و خرگوش مواجه می شوند که زندگی را جهت اهالی سخت خواهد کرد. درست است که گزینش ما بین حیوان و انسان، انسان است ولی باید بدانیم حفاظت از حیات وحش مهم هست. گرگ ها به هیچ وجه حاضر نیستند وارد محیط زندگی انسان ها شوند و این از نظر رفتارشناسی حیوانات مشخص شده است هست.

هشدارها به اهالی

سعید کرد، مدیر اداره حفاظت محیط زیست خدابنده از اهالی روستاها خواست مراقب کودکان خود باشند و آنها را تنها در کوچه بعد کوچه ها رها نکنند چون گرگ ها از فرط گرسنگی و تغذیه توله ها به انسان ها حمله می کنند. مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان نیز با تاکید بر گشت و کنترل شبانه روزی منطقه به وسیله محیط بانان به اهالی روستاهای زرند و زواجر توصیه کرد از سپردن گله ها به کودکان و افراد کهنسال خودداری کنند و هنگام چرای دام ها از سگ های گله استفاده کنند. امجد باقری همچنین از دهیاران روستاها خواست نسبت به تعیین و معرفی مکان مناسب جهت دفن زباله های روستایی اقدام و از پراکنده کردن زباله ها در کوچه ها خودداری کنند چون می تواند مکان مناسبی جهت تغذیه گرگ ها، سگ های ولگرد و سایر حیوانات باشد. همچنین افراد کم سن و سال نباید در اوایل صبح و غروب از منزل خارج شوند چون ممکن است گرگ و دیگر موجودات خطرناک در پشت بوته و درختانی که در این منطقه بسیار هست، کمین کرده باشند.

حوادث مشابه در سایر روستاها

حمله گرگ ها به انسان ها خصوصا کودکان فقط مختص به بعضی روستاهای زنجان نیست بلکه پیش از این در آذربایجان شرقی و همدان نیز رخ داده هست. چندی قبل یک قلاده گرگ به ده نفر از اهالی دو روستای اسفهلان و سردرود در آذربایجان شرقی حمله و آنها را مجروح کرد. پسری چهار ساله که جزو مجروحان بود، حمله گرگ را ترسناک توصیف کرد و گفت: «برادرم دستم را گرفت، ولی گرگ تلاش کرد مرا با خودش ببرد. برادرم چند ضربه به او زد و مرا از دهان گرگ بیرون کشید. دیگر چیزی نفهمیدم تا این که در بیمارستان بیدار شدم.» پدرش نیز گفت: «روز حادثه، پسر بزرگم، ابوالفضل را در حالی که غرق در خون بود در آغوش گرفته و به منزل آورد. وضعیتش آنقدر وخیم بود که امیدی به نجاتش نداشتم.»

پیش از این، حمله گرگ به تعدادی از اهالی روستاهای همدان نیز خبرساز شده است بود. همچنین سه قلاده گرگ با ورود به منزل ای روستایی در اطراف همدان، کودکی دو ساله را به دندان گرفتند و با خود بردند. بعد از چند ساعت، فقط قطعه هایی از جسد کودک پیدا شد. چند ماه بعد از آن نیز پسری دو ساله به نام علی در روستای بهار همدان طعمه گرگ شد، ولی به شکل معجزه آسایی نجات یافت. لحظه ای که گرگ ایستاد تا کودک را در دهان خود جابه جا کند، پدر علی که در تعقیب گرگ بود سررسید و فرزندش را نجات داد. خرداد 95 نیز دو قلاده گرگ، به دو کودک خردسال در روستای عمان شهرستان رزن همدان حمله کردند. در اتفاق اول، یک خانواده در باغ در حال استراحت بودند و دختر هفت ساله ارزش کمی دورتر از آنها در حال بازی بود. ناگهان یک قلاده گرگ، دختر را به دندان گرفت و فرار کرد. پدر و مادر کودک، گرگ را دنبال کردند و آخر بعد از طی مسافتی موفق شدند او را نجات دهند. عصر همان روز نیز یک گرگ با پنجه به پشت کودکی خردسال در همین دِه زد و قصد داشت او را با خود ببرد که با کمک بموقع خانواده، فرار کرد. قربانعلی محمدپور، مدیرکل محیط زیست استان همدان پیش از این با اشاره به زیاد کردن حمله گرگ ها در فصل گرما گفته است: «هر ساله با شروع فصل بهار، نگرانی از حمله گرگ ها به مزارع کشاورزی و روستاها وجود دارد. در سال های اخیر گزارش هایی از حمله گرگ ها به دام ها و انسان ها در همدان به دست ما رسیده که کانون آنها در شهرستان های بهار و رزن هست. این حملات در فصل تابستان اوج می گیرد چون در این فصل، اراضی کشاورزی پربارتر است و تراکم زباله های انسانی زیاد کردن می یابد. متاسفانه تخریب زیستگاه گرگ ها به وسیله انسان و عدم مدیریت زباله های خانگی باعث عوض کردن واکنش‌ها گرگ ها در گزینش طعمه های خود در این مناطق شده است است.»

راه های مقابله با حمله گرگ

از حضور در مناطقی که قبلا در آنجا گرگ دیده شده است خودداری کنید.

اگر گرگ شما را دید، فرار نکنید، در چشمانش زل بزنید، آرام آرام عقب بروید و هرگز به آن پشت نکنید.

به محض دیدن گرگ در محیط آتش روشن کنید.

با قدرت و محکم گام بردارید چون گرگ دنبال افراد سالخورده، ضعیف و زخمی هست.

اگر گرگ به سمت شما آمد، پرخاشگرانه واکنش‌ها کنید و با صدای بلند فریاد بکشید.

خنجر براق یا چاقو اگر همراه دارید آن را به دست گرفته و حرکت کنید. گرگ با دیدن برق آن محتاط می شود.

اگر به شما حمله کرد و هیچ راهی نداشتید هر سلاحی اعم از چوب، سنگ و اسپری را به سمتش پرتاب کنید.

سعی کنید تا حد امکان در جایی پنهان نشوید یا نخزید.

خود را به جای بلند برسانید.

سر و صدا کنید. گرگ ها جهت تعیین قلمرو زوزه می کشند و سر و صدایتان باعث می شود فکر کنند شما هم در حال تعیین قلمرو هستید.

به گرگ ها غذا ندهید. این کار وحشت حیوان را کم کردن می دهد و احتمال حمله را اوج می برد.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: زنجان | همدان | کودکان | حمله گرگ | گرگ | حمله گرگ به روستا | در امان ماندن از حمله گرگ | فرار از دست گرگ

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه